Gesprekken voeren met inwoners uit de stad tijdens participatietrajecten levert je veel kennis op en zijn waardevol. Het doel van participatie is om alle belangen en meningen op te halen zodat ons gemeentebestuur hierin een goede afweging kan maken. En onze inwoners zich gehoord voelen. Ook al gaan de meeste participatieprocessen juist goed en vindt daar een constructieve dialoog plaats, we voorkomen niet dat emoties soms hoog oplopen waardoor een gesprek of bijeenkomst escaleert. Klassieke bewonersavonden faciliteren soms juist het conflict.
Hoe kan je in deze situatie de-escaleren? Hoe handel je dan?
Dat leer je in deze training, mogelijk gemaakt door Karin Hofman, senior adviseur integriteit en veilige publieke taak.
| Doelgroep | Voor iedereen die betrokken is bij participatietrajecten |
| Locatie(s) | DZB, Le Pooleweg 11 – Matilozaal |
| Beschikbare plekken | 1 plek in deze ronde |
| Thema | Kracht |